| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
admin Site Admin
Registreringsdatum: 09 december 2007 Inlägg: 40
|
Postat: ons maj 13, 2009 8:57 Rubrik: Kaffedrickare löper mindre risk att bli dementa |
|
|
Kaffedrickare löper mindre risk att bli dementa
Enligt den finska studien ”Riskfaktorer för hjärtkärlsjukdomar, åldrande och demens” löper man mindre risk få demens om man dricker kaffe i medelåldern. Studien innefattade 1 409 personer mellan 65 och 79 år. Allre bäst effekt hade kaffe i en grupp som drack ca tre till fem koppar kaffe varje dag, deras risker minskade med hela 65 procent.
Kuopios universitet
Karolinska Institutet i Stockholm
Folkhälsoinstitutet i Helsingfors.
Drick kaffe kanske är en bra idé? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
tuben Matkännare
Registreringsdatum: 13 december 2007 Inlägg: 13
|
Postat: lör jun 06, 2009 12:43 Rubrik: |
|
|
perfekt, då fortsätter vi dricka kaffe!
har hört att vin också är bra i måttliga doser  _________________ gillar god mat och efterrätter |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
|